Blog Widget by LinkWithin
Sawadee kaaaaaaaaaaap.. kap kun kaaaap


Semua yang dalam gambar, harus dan perlu kalau jalan-jalan ke Bangkok. Kalau kau jenis yg meronda macam kami (geng backpakersss kononya). Peta sangat penting. Boleh dapat di lapangan terbang atau mana2 pusat informasi pelancong yg banyak disekitar Bangkok. Kecuali ke tempat jauh baru kami naik teksi, tuk tuk atau BTS (Bangkok Train Skyway). Kalau tidak, kami jalan iseng2 saja. Cermin mata hitam dan Kipas adalah kemestian kalau ke Grand Palace dan Pasar Minggu Chatuchak. Ramai yang cemburu dengan kipas kami hehe.. Sesiapa yang tak berbungkus kepala, silalah pakai topi.

Jalan mesti bergaya, jadi mesti merancang tempat mana nak di jejak. Satu lagi yang tak ada dalam gambar ialah senarai kedai makan halal yang aku sediakan dari hasil carian di internet. Dalam peta ada lokasi masjid sekitar Bangkok, jadi rancanglah perjalanan supaya tak terlepas kewajipan. Kalau ada masjid, mesti ada makanan halal di sekitarnya.

Orang Bangkok, rata-rata tak berbahasa Inggeris walaupun pelancong bersepah2. Sah sah mereka tak belajar Matematik dan Sains dalam bahasa Bahasa Inggeris. Nak tanya arah pun susah, tapi nak tawar menawar harga boleh pulak haha

Kalau kita ke sana, diaorg akan sangka kita orang Thai, sebab tu dibelasah je cakap Thai. Sebab Muslim Thai, muka memang memper2 kita2 jugak. Gaya tudung pon sama.

Insyaallah aku akan kongsikan episod2 menarik ksepanjang 6 hari di sana. Semoga diberi kesempatan oleh -Nya

 

11 corat coret:

CikSengal said...

awalnye dah tulis kat blog.. muahahahahaa...

Marriatyi Morsin said...

awa cepat la updet....

sitinurulhawa said...

ahahaha... tp tak bleh celen cik sengal upload gambor kat facebook heheh

mayti - aku cite by insiden je nanti. bnyk insiden sengal masa kat sana, sebab pi berjalan pon ngan cik sengal. sengallllllll manjang haha

Marriatyi Morsin said...

x kira la by incident ke hape ke..yg penting updet cepat...sengal x sengal blkg kira

sitinurulhawa said...

card reader tak leh baca la yang, nak citer kenalah uploag gambor skali :P

Qimy said...

bab org thai ckp thai ngan kita tu btoi awa..aku kat sini pon dah kena..kalo x org pilipin, org thai. makan kedai thai pon dorang hentam ckp thai ngan kitaorg..mmg patut la sbb laki aku nampak cina har3..

aa x sabo nak tunggu cita seterusnya..cam drama lak ada part 1,2..:p

Marriatyi Morsin said...

ok aku tgu dengan penuh kesabaran

Mama Nafis said...

khaawp khoon khrap belikan aku kepek..santek kepek tu..sng nk isik cek ekekekekek cepat aa tepek gambo nk tengooooooook

mai said...

best2...berjalan mesti bergaya..aku setuju bangat...naper kena pakai kipas..panas sgt ker?

sitinurulhawa said...

kepek tu bende mala? kepek = purse?

mai, panasssss ya ampun, panas + kering. ramai tourist tegur kipas kitorg ni, sampaikan pelancong cina pon tegur, tanya dari mana seme haha.. pastu ckp ngan anak dia, u have to go to malaysia to get this (aku rasa anak dia sibuk suruh mak dia beli la tu :P). aku segan je nak cakap, but this thing was made in china haha

sitinurulhawa said...

qim, memula diaorg belasah ckp thai, bila kita dah ckp, sorry i dont speak thai, tros dia tanya, where do you come from? atau dia tanya mayalsia? indonesia? pastu kita jawab malaysia.. pastu diaorg pon kata..

malaysia? thailand same same..

hahaha semua org ckp "same same". tak de yg ckp "same" jek


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki