Blog Widget by LinkWithin
Serangan Balas - KLIBF 09 - Pusingan Pertama

ooohoi.... pagi2 Neng dan Yanti dah buzz aku.. ini dia serangan balas utk korang.. haha

Dah berapa tahun entah aku tak berkesempatan ke Pesta Buku. Tahun ni, kalau ikut2 duit memang la tak nak pergi (baru berhabis ke Bangkok + baru betulkan kereta). Tapi oleh sebab 2 orang yg kat atas tu asyik2 hasut, asyik2 hembus, asyik2 bakar... akhirnya aku pon sampai juga ke PWTC :D

Ini baru serangan balas pusingan pertama - tunggu serangan balas pusingan kedua featuring FT ;)



Senarai buku KLIBF09

1. Benarkah Iskandar Bukan Zulkarnain
- PTS ; A Fareez Abdul Razak Al-Hafez

2. Fiqah Interaksi dengan Non-Muslim
- Telaga Biru ; Mohamad Nizam Abdul Kadir

3. Rahsia Islam di China - Gemilang di Sebalik Tembok Besar
- PTS - Ann Wan Seng

4. Ahmadminejad : Singa Baru Dunia Islam
- PTS ; Muhsin Habib ; Musa Kazhim ; Ibrahim Muharam ; Alfian Hamzah

5. Salahudin Ayubi : Penakluk Jurusalem
- PTS - Abdul Latip Talib

6. Abu Udaidah : Penakluk Parsi
- PTS - Abdul Latip Talib

7. Makkah Al-Muqarramah : Kelebihan dan Sejarah
- Telaga Biru - Abdul Basit Abd Rahman

8. Formula Solat Sempurna
- Telaga Biru - Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman

9. Bagaiman Akhirnya Saya Bertudung
- PTS - Ir Endon Sempo Mohd Tahir

10. Keagungan Tamadun Islam : Sejarah yang Digelapkan
- AB ; Ahmad Yahya

11. Umar bin Abdul Aziz : Peribadi Zuhud Penegak Keadilan
- Al-Risalah (AR) ; Abdullah Abdul Hakam

12. Rindu Bau Pohon Tin
- Gelari Ilmu ; Hasrizal Abdul Jalil (saifulislam.com)

13. Rindu Andalusia (novel terjemahan versi Bahasa Indonesia)
- Telaga Biru ; Radwa Ashour

14. Bidadari Paderi(novel)
- PTS ; Saiful A.Iman

15. Salju Sakinah(novel)
- PTS ; Zaid Akhtar

16. Tawarikh Cinta(novel)
- Utusan ; Nisah Haron

17. The Curse (novel)
- Utusan - Lee Su Ann

18. Enrique Mengundang Jauh(novel)
- Utusan ; H.M Tuah Iskandar

19. Jalur-jalur Pertentangan(novel)
- Mohd. Kassim Mahmood

20. Saasatul Ibaad(novel)
- ABERDEEN - Faisal Tehrani

21. Rawa - Tragedi Pulau Batu Putih(novel)
- Ameen Kreatif - Isa Kamari

22. Ketupat Cinta(novel)
- Ameen Kreatif - Faisal Tehrani

Nota: Dengan 18 & 19 maka lengkaplah koleksi Buku-buku pemenang Hadiah Sako Utusan 2002
- walaupon no 18 aku dah baca :P

Mudah2an aku dapat kongsikan buku2 ni semua kat sini nanti :)

 

13 corat coret:

LydiaRosli said...

awa...

yang no 1 sama ngan aku.
yang no 9 tuh, penulisnya makcik kawan aku.tapi tak ada autograph sbb beli 2 bulan lepas.

bestnyer tajuk2 buku ngko tuh.
semua aku target dapat beli.
cuma novel dr tuah aku tak beli.
sbb ramai yg komen tak best.
nanti ngko review pas baca yer...
kalau best, aku pun nak wat koleksi.

:)

yantie said...

wah byk jugak yg sama dgn aku...

nnt aku ke jb aku nak baca skiiittt

yantie said...

weh aku tunggu serangan lagi ganas ni...

Marriatyi Morsin said...

bestnya bc buku bnyk3...

CikSengal said...

bestnyeeeeeeee... nak pinjammm!!

sitinurulhawa said...

neng, novel dr tuah tu aku dah baca 2 thn lepas. saja beli sebab nak lengkapkan koleksi buku2 pemenang hadiah sako. buku tu menang hadiah sastera jadi tentulah isinya bagus, suka atau tak tu terpulang pada taste org yg baca. secara peribadi aku suka buku tu sebab ala-ala travelog. tapi tak terperinci sampai rasa sangsi, dr tuah ni pernah sampai ke tempat2 ni?

yan.. aku tunggu ko, tak sabo nak jumpa ko, nanti kite ngedate ngan dr ct ek. jgn jeless neng ;). yan.. be careful what you wish for ahaks..

mayti.. aku masih bercahaya haha

cik sengal.. sila sila kan.. ;)

dhan said...

salju sakinah tu besh sgt.... aku dah beli.. tp masa klibf aku xborong banyak buku....

sitinurulhawa said...

han, best ek salju sakinah, buah tgn ustaz zaid akhtar mmg tak tersangsilah :)

aku dah bertahun tak gi pesta buku ha, kire qada lah ni hehe

Bb Hussain said...

waa...stress aku tengok kau beli buku banyak2 ni..nak pegi n borong buku gak..tapi sibuk exam..huhu..

mamajannah said...

salam,
awa...tabik spring..kat ko, neng dan yanti..:) tak sangka korang lumba2 baca buku..:),

awa,nanti dah abis baca komen kat blog ekk, nanti balik ma'sia aku nak kumpul dan baca buku macam ko..:)

Teja said...

Awa, banyaknya ko borong......aku tunggu part 2...nk tgk abg FT..he he he...

Aku teringin nak tgk koleksi buku2 ko...aku suka org ada banyak buku ni....nak pinjam malu, nak beli rasa x terbeli le...he he he...:p

sitinurulhawa said...

bb, jangan le stress2.. ini buku santai2 je, bukan buku advanced IS atau Strategic Planning haha.. ko ada kelas ngan Dr Rose tak? rinduuu btol aku kat dia :)

mamajannah, bila ko nak balik? aku pon doa2 Allah beri kesempatan aku kongsikan kat sini. Aku teringin gak nak jumpa Zaid Akhatar, tp dia dtg ahad

eleh.. teja.. remang2 senja.. ahaks..

Bb Hussain said...

awa..aku stress sebab jeles tengok kau beli buku banyak..hehhehe..emm aku tak belajar dgn Dr. Rose .. Dr. Azizah ajar kitorg IT Planning..
awa..


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki