Blog Widget by LinkWithin
selamat berhaji

Malam kelmarin aku menziarahi Dr CT. Tahun ini rezeki Dr CT menunaikan haji. Hari ini dia bertolak ke Madinah. Buat Dr CT dan saudara-saudara Islam yang menunaikan haji tahun ini, semoga dipermudahkan segala urusan dan mendapat kesabaran dalam beribadah. Semoga sihat sepanjang pengembaraan yang mulia ini. Semoga segala amal ibadah diterima Allah.

Hadis riwayat Abdullah bin Umar ra.:
Bahwa talbiah Rasulullah saw. adalah

Labbaik Allahumma labbaik, labbaika laa syarika laka labbaik innal hamda wan ni‘mata laka wal mulku laa syarika lak

(Aku penuhi panggilan-Mu, wahai Allah, aku penuhi panggilan-Mu. Tidak ada sekutu bagi-Mu. Sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan semua kerajaan adalah milik-Mu. Tidak ada sekutu bagi-Mu)

 

1 corat coret:

Anonymous said...

terasa ingin sangat nak pergi lagi ke mekah. insyaAllah. cukup berharga sangat pengalaman berada di sana.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki