Blog Widget by LinkWithin
Datuk Shah Rukh Khan

Masa kita kecil-kecil dulu. Cikgu pesan, belajar rajin2. Nanti boleh jadi orang berjaya. Boleh jadi menteri. Nak jadi menteri kena pandai.

Panglima TLDM, Shah Rukh terima gelaran Datuk Wira, Datuk

MELAKA: Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Datuk Abdul Aziz Jaafar dan artis Bollywood, Shah Rukh Khan adalah antara 758 pemerima anugerah dan pingat sempena Harijadi Yang Dipertua Negeri Melaka yang ke-70, esok.

Aziz menerima Darjah Cemerlang Seri Melaka yang membawa gelaran Datuk Wira manakala Shah Rukh menerima Darjah Mulia Seri Melaka yang membawa gelaran Datuk.




Tun Datuk Seri Utama Mohd Khalil bin Yaakob pernah menjawat jawatan Menteri Besar Pahang lebih 10 tahun (1986-1999). Sebelum Negeri Melaka sebagai Yang Dipertua Negeri Melaka pada 2004. Alumni MCKK dan UM, jadi kita tahu dia pernah bijak satu masa dulu.

Sama ada tindakan Khalil beri pangkat Datuk pada SRK ialah satu tindakan yang bijak atau tak, bak kata Nabil, Lu piki la sendiri hehe..

p/s: Sekarang aku tak heran(salute) pon orang berpangkat Datuk. Sebab aku tak heran harta benda. Dan kalau ginilah gaya pemurahnya Malaysia beri gelaran Datuk. Hmm... apa persepsi orang luar agaknya? Khalil Yaakob ni obsess dengan SRK mcm Amy jugak ke? Fikiran paling jahat ialah ini langkah pertama beli jiwa bakal malaysian first woman hehe wopssss...!!!

 

4 corat coret:

A_mie said...

i think u should stop saying that i'm obsess with Shah Rukh Khan. I'm not obsesed with him just like him.But now, not anymore..thanks

A_mie said...

satu lagi...aku pon x setuju yang depa bg SRK tu Datuk..apehal la plak...xde kena mengena langsung.tah ape2 tah...

sitinurulhawa said...

amy hehe sorry, no offence. this is just a strategy so you will eager to give your comment here ;) and its works brilliantly haha

sitinurulhawa said...

aku tanya pada sukumar, an Indian coll, adake dia kenal SRK? dia kata mestilah.
aku tanya lagi, ada mungkin tak ada Indian yang tak kenal SRK? suku jawab, mungkin tak ada, kalau ada pon sikit sangat dari Tamilian.

Aku cerita pada Suku tentang SRK dapat Datuk, dia tanya apa tu Datuk? Dia ingat Datuk2 tu cuma kaitan dengan ahli politik je - dia selalu dengar kat berita. Aku cerita serba sedikit lepas tu dia jadi teruja. Dia kata "Thank you guys!"

Aku baru nak bagi tau ramai Malaysian tak setuju SRK dapat Datuk, terus aku batalkan. Rasa tak sampai hati pulak hehe


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki