Blog Widget by LinkWithin
Raya kita

sukumar kata meriah betul raya kat sini (spore dan malaysia). dia kata lagi dia tak pernah tengok perayaan yang sangat berwarna warni, dimana2 dia dapat lihat orang berbaju baru.

aku agak pelik juga, bukan ke india lebih berwarna warni (kalau cerita hindustan dan tamil dijadikan rujukan), lebih meriah dengan lagu2 skali hehe. aku tanya dia macam mana dia berdeepavali di india. dia kata biasa je, pagi pegi kuil, balik makan2 lepas tu tido!

kalau gitu nampaknya kaum india di malaysia lebih meriah. tahun lepas aku ziarah kak devi waktu deepavali, dia buat rumah terbuka. kuih raya dia pon mcm mak aku jugak, penuh 1 meja.

aku dengan mala selalu bayangkan kalau sukumar atau prasanna ke balik kampung mesti satu kampung berarak, dengan nyanyi, menari dan tabla. budak2 sonsong dari jalan, sedara mara tunggu depan pintu. sepupu2 yang dara intai dari tingkap bilik. nanti mak dia akan sambut depan rumah tabur beras, lepas tu dia sujud kat kaki mak dia, pastu mak dia angkat bahu dia dan tekap pipi dia dengan genggaman tangan yang longgar kemudian mak dia akan kata.. anakku, kau pulang akhir nya! hehehe

 

6 corat coret:

Anonymous said...

adeiii..drama la ko ni

sitinurulhawa said...

hahaha.. filim2 hindustan dan tamil kan mcm tu kan? aku ingat diaorg pon mcm tu lah jugak hahaha

entahla, aku ni bukan peminat cerita hindustan atau tamil. aku tak pernah ponteng kelas sebab pegi wayang tengok filim hindustan. tapi kawan aku pernah, sape ek.. aku ingat2 lupe je nama diaorg.. hahaha

CikSengal said...

sapo la tu k awa oii?? sanggup ponteng kelas.. hikhikhikhik..

Anonymous said...

hahahhaha...mai aku igtkan nama diorg : "Amelia dan Suryanti"...aku letak nama Amelia tu pertama sbb dia yg beria nak tgk..aku temankan aje...kekekke..igt lagi..masa tu hari rabu, dah pergi fakulti tp tak masuk kelas, amik teksi pegi tgk wayang..dpt tiket murah sbb hari rabu...masuk panggung Kajol dah start nyanyi lagu yg dekat pantai, masa tu anak Shahrukhan tgh bercerita..

kekekekkeke...lawak2...aku ngan amy baru je buka balik lembaran cerita tu masa pi shopping kat kl sebelum raya baru ni..hahhahaha

eh yatt, akak la tu...hahahha

A_mie said...

uisshh....correction ok!
bila masa pulak aku yang ajak...pn. yanti wehhh..
itu adalah keputusan bersama okeh!

Tapi,honestly itulaa pengalaman yang best skalik...kan yann...
ponteng kelas sbb nk tengok hindustan...x penah dibuat org..uuhuhuhh

sitinurulhawa said...

bnyk plak aku nak respons kat sini, aku buat entry baru je lah. dedicate khas utk korang! ;)


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki