Blog Widget by LinkWithin
Lagi Kitab Klasik


Atas permintaan Qim. Aku persembahkan kitab-kitab buruk yang ilmunya tak pernah lapuk.
Sebahagian kitab-kitab sekolah agama negeri Johor. Semua kitab2 ni cetakan sebelum aku lahir. Dan sesetengahnya dikarang seawal tahun 1956!

SELAMAT HARI LAHIR QIM!

err... ini boleh kira sbg hadiah besday tak? hehehe

 

20 corat coret:

Qimy said...

aaaa kitab3 ghope ni aku igt!!! waaa...back to memory lane tol la..huhu..

aa tima kasih la bg adiah besday virtual ni..heh.

Haikaliium said...

hahahaha...ni la kitab yg aku malas nak baca dulu...

Teja said...

Kitab sek agama...comel2...beg kita pun comel gak.....x berat cam bebdk sekrg...tu pun msh mls lg nk g sek...

Aku pun ada kitab turun temurun dr mak aku.....mutaal badrin...mmg klasik.....nk baca kena ada cikgu, kot x mmg x fhm....

sitinurulhawa said...

sama2 qim ;)

che din, malas ek... hehe kol 2 ptg masa plg sedap kalau tido. kat sekolah bukan main mengantuk, balik je tros segar bugar. main sampai maghrib pun tak pe.

teja, aku turun temurun dr abg aku je, ko lagi dasat dr mak. muttal badrin tu satu hari belajar 1 perenggan je, tapi penerangan ust tu punyalah panjang.

eh.. dulu2 cikgu sekolah agama tak panggil ust pon, pgl cikgu jek

ABDUL LATIP said...

Salam perkenalan
Membalas kunjungan SITINURULHAWA ke blog saya.

Kitab klasik semacam itu makin sukar didapat. Tambahan pula sudah ramai yang tidak pandai membaca jawi.

Elok simpan jangan dibakar :)

Marriatyi Morsin said...

awa aku paling suka pi sek. agama sebab ade kuih burger malaysia yg sedap. harga seposen je. pastu main3. pastu bila blajar senyap sbb dh penat. eh boleh yek bg hadiah besday secara virtual je :p

Teja said...

Awa, mutaal badrin mmg mak aku punya...kebetulan kitab tu ada satu, abg aku darjah 5, aku darjah 4,nak share x boleh..salah sorang mesti x bawak kitab...nk beli baru zaman tu mcm mahal sgt....bila balik kg jek mak aku pun selongkar kitab2 dia...tu yg aku dpt kitab tu..ms tu mmg bengang gak, aku dpt kitab buruk abg aku dpt kitab baru...he he he....

Bb Hussain said...

teringat la zaman sekolah dulu. Best betul. Aku paling suka belajar tajwid.

fir said...

tetiba rindu lak kat kitab2 ni.
ntah ada lg ke tak kt kg.

sitinurulhawa said...

en abd latip,
terima kasih sudi datang :). saya berazam nak cukupkan koleksi siri novel sejarah islam :)

kawan2, perkenalkan En Abd Latip Talib http://abdullatip.blogspot.com penulis siri Novel Sejarah Islam. aku ada kongsikan 2; Tariq Inb Ziyad & Sultan Muhammad Al-Fateh.

mayti, sekola aku pon ada. 10sen je ek dulu2.

teja, berkatnya lebih tu warisan mak ko ;)

bb, belajat tajwid yg sek agama tu lah yg lekat. yg kat sek keb tak lekat. ntah nape :P

fir, pi la korek. baik ko buat ulangkaji. mesti dah berkarat pala otak ko kan?

ABDUL LATIP said...

Sitinurulhawa
Terima kasih kerana terbeli 2 kali novel Abu Ubaidah al jarrah.

Terima kasih sekali lagi nak cukupkan koleksi novel sejarah Islam. Pasti ada manfaatnya. Amin.

Dato Laksamana~~ said...

"kitab-kitab buruk yang ilmunya tak pernah lapuk"

betul,betul,betul, sangat setuju!

sitinurulhawa said...

En. Abd Latip, sangat banyak sekali manfaatnya. Mudah2an penulisnya dan semua yang terlibat diberkati Allah :)

Ali,
betul,betul,betul, kalau toyol akan mengatakan CORRECT! hehe.
selamat datang Ali ;)

Dato Laksamana~~ said...

toyol??

sitinurulhawa said...

Ali, belum baca Ketupat Cinta ek ;)

Dato Laksamana~~ said...
This comment has been removed by the author.
Dato Laksamana~~ said...

er, belun, xdak duit, baca kitab2 lama dahla

mamajannah said...

wa...
aku suka kitab2 lama tu...nostalgia btul,
aku suka sekolah agama..masa tu aku sungguh2 study bila nak periksa...dan geram bila tengok kawan2 yg meniru..;)

sitinurulhawa said...

tiru meniru mcm budaya pulak kat sek agama. sek aku pon sama, semua org main psttttttt sana pstttttttt sini. tu blom toyol gi

mamajannah said...

wa...itu ok lagi..psssttt..pstttt,teringat masa aku periksa sekolah khas kat depan rumah...
masa tu paper arab..adalah budak laki tepi aku...psssttt....pssssttt kat aku minta jawapan...he3..aku buat blurrr jer...pastu dia sesuka ati panggil nama aku..markonahh..markonahh. he3 dalam hati dah tergelak dah...nak minta jawapanpun biarlah pro...he3.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki