Blog Widget by LinkWithin
PPSMI - akankah Melayu hilang didunia?

klik gambar utk baca isi keseluruhan poster!

Aku pon tak faham, mereka dakwa diri paling mempertahankan Melayu, tapi tak mampu mempertahankan bahasanya. Jadi apa makna bangsa tanpa bahasa?

Isu ni berlarutan dah lama. Aku malas nak komen panjang2. Cakap orang pandai Prof Diraja Ungku Aziz pon diaorg buat tuli je, lagi pulak aku. Tapi entry ni bukan untuk2 orang2 yang duduk dekat kerusi empuk diparlimen tu. Ini untuk kau! :). Kalau kau sedar PPSMI cuma salah satu cara tanda ketidakbijakan kerajaan dari banyak lagi ketidakbijakan yang lain dalam menangani isu. - isu pertol, isu dakwat pilihanraya, isu tol, isu royalti minyak, isu beras, isu gula, isu minyak masak, isu rasuah, isu kreadibiliti perundangan, isu bunuh dan bom oppsss terlebih sudah..

selanjutnya sila baca wawancara dengan Prof. Dr Ir Wan Abu Bakar Wan Abas dari Jabatan Kejuruteraan Bio Perubatan, Fakulti Kejuruteraan Universiti Malaya yang mengajar subjek kejuruteraan dalam bahasa Melayu di universiti. di sini. Tumpang lalu ya abang faisal ;)

sila ambil tahu isu semasa disekeliling, ini akan menentukan bagaimana survival anak2 generasi mendatang. anak cucu kau juga.

 

5 corat coret:

Marriatyi Morsin said...

aku suka blajar dlm BM mudah je sbb aku xpandai BI (qim bila ko nk jd cikgu aku nih)

yantie said...

Belajar Bahasa dlm sastera la..

Math n Sains perlu belajar fakta, bukan belajar bahasa..

Haikaliium said...

Awa, aku melawat..pasal PPSMI ni, aku setuju dgn yantie...PPSMI ni buat kebanyakan bebudak melayu ketinggalan...my personal observation is diorg lost masa cikgu ngaja dlm kelas...

sitinurulhawa said...

mayti; kita dah selamat :)

yan; btol tu.. prof ungku aziz dah citer panjang lebar kat tv3, tahun lepas dah. isu ni dah berlarut lama sgt. tp diaorg buat tak endah.

che din, terima kasih sudi jenguk blog ni :) itulah yg tak faham, perjuangkan bangsa tapi membunuh bahasanya.

sitinurulhawa said...

malam lepas demo tu, hishamuddin kata, kenapa nak kecoh2 skrg? skrg kita ada issue lebih penting - krisis ekonomi. nak gelak aku. PPSMI ni bukan isu baru mcm krisis ekonomi, ini isu dah lama sejak zaman mahathir, org dah bising. kenapa diaorg buat lewa je?

nak je tanya, yang diaorg ni sibuk nak rebut sana, nak rebut sini, tak rasa membazir masa ke? kan ke krisis ekonomi lebih penting.

waktu diaorg sibuk sangat dengan pelan peralihan kuasa, sibuk nak desak pak lah undur. hari2 aku tonton berita spore, diaorg sibuk bincang pasal krisis ekonomi. tv malaysia sibuk krisis kuasa dan ketuanan bangsa yang tak kesudahan aduhh.. lepas tu menteri bongok kata, kita kuat, kita tak terjejas.. hmmm


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki