Blog Widget by LinkWithin
Antara yang benar dan yang wajar



Mamat yang baling kasut ni, dijatuhkan hukuman penjara 3 tahun kerana menghina pemimpin luar. Perbicaraannya pendek. Dia mengaku tidak bersalah walaupun satu dunia dapat lihat video dia baling kesut pada Bush.

Ok, sama ada dia melakukan pembalingan kasut tu. Itu tak dapat disangkal, jadi dengan mudahnya dia disabitkan dengan kesalahan. Jadi dia telah salah. Tapi adakah tindakannya itu wajar? Itu adalah persoalan yang lain.

Kalau tanya aku, adakah wajar Bush dibaling dengan kasut? Jawapan aku, bukan takat kasut, kalau baling dengan tanah dasar longkang belakang rumah mak aku pon sesuai :)

 

4 corat coret:

Marriatyi Morsin said...

hehehe..tanah dasar longkang...:D

Qimy said...

siannya...masuk penjara pulak..dah la baling x kena..:(

Haikaliium said...

Ni la yg jd bila sistem yg ada gagal beri keadilan pada masyarakat. Bila sistem dh x dipercayai, org akan bertindak diluar jangkaan, baling kasut, demonstrasi, mengamuk termasuk letupkan diri sendiri...

sitinurulhawa said...

mayti.. tak cukup sadis ke tanah dasar longkang tu? huhu

qim.. tp dihati rakyat iraq dia tetap hero!

che din.. 1 sistem je yang tak boleh disangkal oleh masa2 sistem ciptaan manusia. Tp dipandang sebelah mata pon tak.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki