Blog Widget by LinkWithin
P Ramlee yang sentiasa relevan

Ha.. nak tengok adakah seseorang itu betul2 seniman atau tak, tengokla berapa lama karya dia boleh jadi relevan.

Baru2 ni, persidangan dewan undangan negeri perak berlangsung di bawah pokok. ramai orang2 umno ketawa teringatkan lawak P Ramlee tentang kisah negeri pasir dua butir. Cuba dengarkan dialog dan isinya. Apakah sebenarnya maksud PRamlee atau sekadar lawak2 standard filem Abd Razak Mohidin?



Ini pulak 1 lagi video tentang UMNO, galak diedar oleh PR waktu musim PRU yang lepas. Yang ni tak de tapis2 pon, Selamba je PRamlee, kutuk terang2. Tapi berkali2 orang tengok pon ramai tak perasan termasukla aku.

 

5 corat coret:

blackpurple @ jowopinter said...

Ya. Allahyarham P Ramle memang genius, melampaui zamannya.

:)

sitinurulhawa said...

bp, sibuk sangat nampaknya skrg :)

p ramlee mmg genius, tak perlu title prof hehe

Marriatyi Morsin said...

aku paling xsuka tgk cerita Tan Sri P.Ramlee yg ni...sbb mcm x best je cerita dia..bnyk mengarut..tp rupa2nya ada perkaitan dgn zaman kita

Qimy said...

ahaha berkali3 aku tgk youtube tu awa..nak dengo btoi3 ahaha..

sitinurulhawa said...

mayti;
boleh jadi dua org pergi tempat yg sama tapi tak lihat pemandangan yg sama.

boleh jadi dua org baca buku yg sama tapi tak baca cerita yg sama

qim, ko tgk berkali2 yg 2nd video tu ke? aku sampai skrg tak perasan, kalau kat tv diaorg ada censored tak. asik terlepas je part tu kalau tv tayang pendekar bujang lapok ni


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki