Blog Widget by LinkWithin
Doa Untuk PM Dr Mat Noor

Satu perkata aku ingat tentang dia ialah, dia pernah kata "Bersusah-susah dahulu, bersusah-susah kemudian" aku rasa apa yang dia maksudnya ialah, bersedia untuk perkara yang terburuk. Dan jangan mudah rasa selesa.

PM Dr Mat Noor, sekarang dalam keadaan koma di Hospital Sultanah Aminah. Aku sempat melawat sebentar tengah hari tadi. Bersua muka dengan Abang Dolah lagi :)

Hari ni masuk seminggu, dia dikhabarkan jatuh kemudian darah membeku dalam kepala. Satu pembedahan telah dibuat dan dia telah sedar dan kelihatan memulih. Tapi sejak 3 hari lepas dia kembali tidak stabil. Sudah 3 hari tidak sedarkan diri.

PM Dr Mat Noor orangnye kecil, jalannya laju, biliknya bersepah penuh dengan ilmu. Bila bercakap tak pernah tinggi suara. Mudah senyum dan ketawa2 kecil. Dia tidak memandu, jadi bertahun2 kami menaiki bas yang sama - berulang dari Taman U ke UTM. Sampailah aku bermotor dan berkereta, dia masih menaiki bas. (Dari aku tahun 2 sampai aku buat master)

Tadi dia terbaring saja. Insaf aku melihat dia. Badannya ditutupi kain hijau, dengan penyokong leher terpasang dan alat bantuan nafas yang tersedia. Salur2 agak banyak juga, dan mesin entah apa di tepi katil. Sesekali isteri dia berbisik padanya, agaknya memberi tahu ramai yang berziarah hari ini. Soalan, cerita, simpati, dan doa berlegar2.

Aku doakan PM Dr Mat Noor kuat semangat juangnya. Semoga Allah berikan kekuatan dan segera sembuh. Semoga keluarganya mendapat kekuatan.

Lepas bersalam, isteri Dr Mat Noor memeluk seorang demi seorang agak lama juga. Aku kira dia minta kekuatan emosi. Lepas tu lutut aku ketar. Nak ambil gambar pon tak larat.

Pm Dr Mat Noor pernah mengajar aku ketika ijazah pertama dan pasca ijazah. Penilai projek master aku juga. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun

 

11 corat coret:

Marriatyi Morsin said...

Moga PM Dr. Mat Noor cepat sembuh.
Walaupon aku tak kenal beliau..

dhan said...

mudah2an dia cepat sembuh.. bagus melawat org sakit nih sbb kita akan rasa insaf dgn kekuasaan Allah..

nonie said...

sayu baca entry awa ni... teringin jugak nak menziarah.. apakan daya, masih berpantang & kat KL lagi... hanya doala dititipkan buat dia... berharap sangat bila kita dah kembali ke JB nanti dia dah sembuh... AMIN!

Anonymous said...

Semoga beliau cepat sembuh....

Bb Hussain said...

Aku tak kenal PM Dr Mat Noor tapi Dr Naomie ada informed kitorg last week tentang kejadian ini.
Semoga beliau segera sembuh dan pulih seperti sediakala. Amin.

Qimy said...

mmg sayu..ntah bila time kita pulak diuji nanti..:(

moga ujian itu meningkatkan darjat dia dimata Allah. amin.

mamajannah said...

salam,
moga-moga Allah sembuhkan Pm Dr.Mat Noor...
dia very humble..

Anonymous said...

Innalillahiwainnailaihirajiunn..

Terkejut bila baca entry kak awa. PM Dr. Mat Noor pernah mengajar database. Baik orangnya. Semoga dia cepat sembuh, InsyaAllah..

sitinurulhawa said...

untuk semua doa-doa; aku ucapkan terima kasih :) - bagi pihak PM Dr Md Noor

-Will- said...

I'm really sorry to hear that he is unwell. I hope and pray that he will get well soon..

sitinurulhawa said...

hi Will.. ;) i thank you on his behalf


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki