Blog Widget by LinkWithin
Selat Tebrau, Airnya Biru


Tau tak lagu lama Si Bongkok Tanjung Puteri?
Ada baris-baris tentang Selat Tebrau dan Pantai Lido.
Agaknya, macam manalah rupa Pantai Lido dan Selat Tebrau masa lagu tu dicipta ek?

Tajuk Johor Tanjung Puteri
Selat Teberau airnya biru
Di Pantai Lido tepian mandi
Sepanjang masa di hari minggu


Ini gambar semalam. Air pasang besar. Tinggi sampai sama paras dengan jalan.
Tapi cuaca panas teng teng teng.. kalau banjir dan melimpah memang la sadis..
bumi kita dah tua



Ini pertama kali aku tengok air naik tinggi mcm ni kat Lido.
Semala-lama ni tak pernah, kalau air melimpah pernah sekali dulu aku alami,
air naik dua anak tangga bas.
Tapi masa tu musim hujan lebat sehari-hari + dengan air pasang besar kot.

 

3 corat coret:

Anonymous said...

pantai lido.. adui.. byknyer kenangan kat situ masa sambung master dulu.. almaklumlah.. masa tu dah ada kereta.. kalo harap nak naik bas.. aduii..
tp yg nyata.. mmg tenang biler nampak laut.. rasa dunia ni luas.. x perlu nak disempitkan kepala dgn masalah yg ada.. pasti ada jalan penyelesaian.. yg penting minda tu kena bukak sikit.. huu.. huu..
tp sekarang susah nak jumpa laut..

-abidrahmat-

sitinurulhawa said...

haaaaaa... ko tenet dgn sape kat lido..???

tp tebrau selat je, kalau laut lagi la bestkan, saujana mata memandang. aku rasa makin lama, spore mcm makin dekat plak. perasaan aku ke mmg btol ek :P

june nanti jgn lupa kite tgk pantai dan laut kat balik plak, camne lah rupenya :)

Anonymous said...

mana ada tenet.. aku sorang2 jer ler.. masa buat master tu dulu.. aku rasa kritikal sgt nak abiskan..

laut mmg best.. teringat lak masa kiter sewa keta pegi mersing.. iskk.. seronok kan??!!??

singapore makin dkt?? uiks.. mgkin betul kot.. dah m'sia sibuk tambak pasir.. mcm mana x dkt...

abidrahmat


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki