Blog Widget by LinkWithin
Yang suka dan yang tak suka

Aku tak suka tempat yang sesak dengan orang ramai. Contohnya PC Fair. Tapi pergi juga PC Fair Jumaat Lepas di Persada Johor dan berhabis juga RM100++ untuk 4 benda2 kecil (SD card, card reader, USB hub dan tetikus; mudahnya duit mengalir). Jadi kalau acara2 yang bersesak orang macam Jmo Heboh, Pesta itu ini, aku memang tak de interest nak pegi.

Walaupon aku tak suka suasana sesak, tapi aku suka 'big family gathering'. Jumpa sepupu2 dan mak cik2. Masa ni la nak update siapa yang sihat dan siapa yang sakit, siapa dah bertunang, siapa dah dekat nak kawin, siapa nak naik haji tahun depan, siapa tengah mengandung, siapa dah bersalin, siapa masuk universiti, siapa dapat kerja baru, siapa tukar kereta baru atau pindah rumah baru. Seronok je berbual dan layankan lawak diaorg.

Tapi, kalau pegi kenduri kawin, paling malas nak dengar soalan.. "kak awa bila?"
Paling best pulak bila dengar "kak awa, nampak kurus sikit la.." hehehe

macam tu lah ek, namanya hidup, ada yang kita suka, ada yang tidak. dua-dua pon kena hadapi juga. kalau tak berlapang dada hadapi perkara yang tidak kita suka (suasana sesak) mana dapat alami hal yang kita suka (berkumpul dengan sepupu2 atau 4G SD card utk camera - lepas ni harap2 tak de lagi masalah memory tak cukup nak ambil gambar waktu bercuti)

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki