Blog Widget by LinkWithin
Pelancong Muslim ke Korea?

Bila banyak sangat menonton drama atau filem Korea, timbul pulak keinginnan kesana. Masalah lazim bila melancong ke negara luar ialah ialah MAKANAN HALAL.

Kali lepas semasa mengunjungi MITM Travel Fair di Persada Johor, sempat aku capai 2 buku kecil dari booth Korea tourism Board. Satu berjudul, The Wonderful World of Korean Food dan 1 lagi ialah Food Guidebook for Muslim visitors to Korea.

Dalam kedua-dua buku diceritakan makanan-makanan popular Korea, bahan-bahan yang digunakan dan sejarah makana serba sedikit. Dikongsikan juga beberapa resepi seperti Kimchi, Bulgogi, Samgyetang, Bibimbap, Japchae

t2 cawangan Korea Tourism Organization. Set makanan ni disediakan oleh Korean Muslim Federation.

Diahkir buku kecil ni, disenaraikan restoran2 halal dan nombor2 pejabat Tourism Board

 

1 corat coret:

Anonymous said...

MMg wajib dptkan list restoran halal bila ke luar...tapi mesti certain area aje kan...

masa aku kat China, seksa amat..Dalian tiada penduduk Muslim...so aku hanya bersahabat sejati ngan Maggi, tuna, roti dan coklat bwk dari Mesia...2 hari sebelum balik dah kehabisan stok..siang hari pi Mc D beli kentang goreng...mlm lapooorrr...sampai Beijing pegi Niujie Road (mujur abd aku nasihat pegi sana)...kat sini majoriti muslim..apa lagi bedal la mkn..best...

next time nak kene bwk byk lagi bekalan...


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki