Blog Widget by LinkWithin
KUE TIAW LAKNAT

Kau tak salah baca, memang aku tulis LAKNAT. Begini ceritanya..

Alin lapar, dia ajak singgah makan. Aku ok je. Setelah berpusing2 di BBU, kami akhirnya singgah di kedai makan sebelah Bank Islam. Aku pernah makan beberapa kali disitu, boleh tahan juga.

Kami pilih meja sedelah dalam. TV sedang tayangkan cerita OBSESI.
Seorang budak lelaki remaja, kurus, mungkin masih sekolah datang menghulurkan meju di meja kami. Alin pon memesan KUE TIAW LADNA. Aku pesan sup campur.

Budak tu nampaknya ambil masa yang lama untuk menulis menu. Aku lihat apa dia tulis; dia ragu2 nak eja KUE TIAW. Aku nampak tulisan kecil dia KUE TIAU LAKNA

"T, T!" kata aku
"Haa?" adik tu segan agaknya dia tak angkat muka pun.
"T, T!, tambah T kat situ." aku tunjuk di kertas dia. Aku sengih2 tahan ketawa tapi adik tu tak perasan pun pasal dia tak pandang langsung muka aku. Dalam kekeliruan dia tu, dia tambah juga "T" pada akhir perkataan LAKNA yang dia tulis jadilah KUE TIAU LAKNAT. Hahaha...

Aku dan Alin ketawa besar, barulah adik tu perasan dia kena main je dengan aku. Hahaha.

Sedap juga KUE TIAU LAKNAT kedai ni. Waktu tuan kedai nak kira, kerut2 dia baca pesan yang budak tu tulis kat kertas, sampai tersasul2 bagi harga hahaha

 

1 corat coret:

Anonymous said...

apa lah Awa ni aku ingatkan apa.Dl kat BBU ada jual nasi lemak ayam goreng madu. Hubby aku beriya2 ajak makan kat situ lama2 bl dah jemu dah x pernah pergi sana lg.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki