Blog Widget by LinkWithin
Kenangan-kenangan di situ

Peringatan!: Entry ini mungkin sangat membosankan bagi yang tiada kena-mengena. Tapi aku tak dapat nak halang diri dari terus dan terus menaip. Read on your own risk! hehe

Hujung minggu, pagi ahad tiba2 aku terpandang satu orang dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O yang macammm aku kenal, tapi entah ya, entah tidak. Dia diperkenalkan dari Johor. Ha... mungkin betul, kemudian namanya keluar di skrin TV. Adoi.. biasa dipanggil adik, mana aku tau nama dia sebenar! Tapi betul ayahnya bernama Atan. Kami biasa panggil pak cik saja. Hehehe siapa kami tu?

Aku segera dail no Yantie, tapi Yanti sedang dalam kereta. Aku nak call amy pulak, tapi kredit aku tinggal sikit. Tak lama lepas tu, Yanti SMS "Memang sah adik!"

Wohooo!!! aku pon exited nak cari sesuatu kat website TV9. Huhuhu... kalau rumah dia masuk TV, rumah kami pon ehehemmm mestila masuk TV! hahaha.. nostalgik betul!

Yang dalam TV tu, Adik. Anak bungsu Pak Atan dan Kak Siti, jiran kami (aku,amy,yan,neng,ani,shima,yati,mek+ badek,een-housemate angkat) semasa menyewa di taman u.... 1999-2001 fuiyyoooo lama dah tu!

Kak Siti tu memang baiklah, hujung minggu je... ada je apa-apa dia hulur. Biasanya pulang pinggan kosong je, jarang-jarang berisi hehe. Rumah kami dapur bertemu dapur, walaupon ada dinding, apa yang kita cakap memang jelas la kedengaran sebab jarang2 tutup pintu belakang. Masa masak2 boleh pulak menyambil borak2 dengan Kak Siti. Kunci rumah 1 set tinggal pada Kak Siti. Sebab kes selalu tinggal kunci le. Lagipon, kalau hari hujan, dan tak ada orang kat rumah, Kak Siti dan anak dara dia yang dua orang tu la tolong selamatkan basuhan kami. Pak Cik pon baikkk.. selalu tolong potong rumput depan rumah. Anjing jiran melepas depan pagar pon dia yang tolong sound. Ampaian tu pon, Pak Atan yang tolong buat masa kami baru pindah. Bila Kak Siti buat kenduri, kami pon ikut rewang, tapi sebab rumah pon tak luas, rewang dari rumah sendiri je la. Semua bawang-bawang serah je. Settle kami kerjakan. Tiap2 Raya Kak Siti akan khaskan 1 hari, masak special, dan jemput kami makan. Hai, pendek kata memang banyak sangatla jasa Keluarga Kak Siti pada kami ni. Allah je la yang balas semuanya.

Tak sangka pulak aku, adik dapat jadi finalist Gadis Melayu TV9. Anak2 kak siti ni, memang lawa le. Lemah lembut sopan santun, walaupon pakai baju moden dan rangi. Hehehe.. orang bandorlah katakan. Pagi2 pon lawa je diaorg ni. Tak pernah aku tengok muka serabai. Gaya moden tapi masih kenal baju kurung. Adik lepas SPM jadi model, aku beberapa kali jumpa dia kat Giant dan CS, masa tu dia ada show.

Beria2 aku cari dan edit video ni, bukan apa.. nak tunjuk umah yang sebelah tu hahahahah.. bnyk nostalgia manis pahit payau kat situ. Tapi sekarang ni, semua jadi manisssss dah, tak ada pahit2 lagi dah :). Bas Abang Bob, Fadil, Mat Rock, Karipap liat, Sambal belacan Yan, kangkung belacan Amy, kek lapis sarawak Neng, sardin Badek, rambut Ani, ikan kering yati, perjanjian lesung, bilik persalinan, mek, tv buruk, kisah-kisah cinta, kisah-kisah putus cinta, perjanjian Amy dan Ani, kisah2 tentang talifon, cadar putih neng alas meja talifon, la usur padora, sebumbung (kisah abg long dan adik2nya-jepun), motor buruk mek, motor buruk aku, motor ani macam2 lagi.. Kita belajar jadi dewasa dirumah itulah. Aku hargai semuanya.

jom! kita tengok video in, aku dah cut.. cun cun!



yan, amy, neng.. sarung kusyen pink belang2 dalam gambar adik masa kecik2 tu macam familiarr je ek? aku masih guna kerusi kak siti tu tau! aku pindah randah mana2 aku bawak.. sebab kak siti pesan "mana2 ko pegi, ko bawak la kerusi tu wa!, bela elok2". Sebab mengenangkan Kak Siti, tak sampai hati aku nak buang kerusi tu.huhu

Kali akhir aku pegi rumah Kak Siti dengan Yan, masa Ayu kawin. Dah 2 tahun lepas. Jumpa Ani kat sana. Kak Siti kurus kan?? ingat tak masa kita dah habis belajar dan nak pindah. Pak Cik kata Kak Siti asyik termenung sana, termenung sini, macam penyakit Pak Cik kata hehe

 

4 corat coret:

yantie said...

aduh, syahdu le ko bukak kesah silam ni...tp diorg mmg best le...rasa nak balik semula zaman tu...

harap adik dpt capai la apa dia nak dan gembira kak siti semula...

A_mie said...

uhuuuu...sedey nye aku bile ko sebut semua memori2 tu...
i luv that house...i miss all memories there...and i learn a lot from our friendship...thankx girls

K.siti & famili mmg best!wlaupun aku x mkn sgt laksa johor die..heheh

cuma conpius skit part 'perjanjian aku & ani' ape yer Wa...aku lupe laa...hahahaa

aku x ble tgk la...video tuu..why ek!

sitinurulhawa said...

yan,amy;
mesti beratkan kak siti nak lepaskan adik. kak siti dengan anak2 dia kan memang rapat sgt.

aku pon rindu dengan masa dulu2 :)

amy, kalau ko dah lupa bagusla :)

aku ok je tgk kat sini, buffering tu, tgu lama skitla. nak full episode tgk kat website tv9 - episode 3-2, nak yg ni je, YM aku

yantie said...

apa perjanjian tu?..tak tau pon


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki