Blog Widget by LinkWithin
Doa dari jauh untuk saudara-saudara di Indonesia

Apalah yang kita mampu lakukan selain huluran sedikit bantuan dan doa.

Tak berhenti-henti saudara-saudara kita di Indonesia diuji. Satu demi satu. Kita yang kena tempias sikit2 ni pon naik risau, apa tah lagi mereka.Dari Sumatera, hinggalah ke Papua, gempa telah juga melintas Jawa dan singgah di Sulawesi dan Bali. Pendek kata, tahun ini, seluruh Indonesia terkesan dengan gempa.

Buat saudara-saudara di Indonesia dari jauh saya kirimkan doa. Semoga kalian dikurniakan ketabahan dan kesabaran dan kekuatan emosi dan iman. Kami pun tak tahu bagaimana rasanya diuji begini. Jadi maafkan jika kami2 kadang2 tidak memahami.

Buat sukarelawan Malaysia yang terbang ke Indonesia, tahniah saya ucapkan. Juga terima kasih kerana anda semua adalah tanda kasih dari kami, rakyat Malaysia pada saudara-saudara di Indonesia. Semoga pertolongan Allah sentiasa bersama anda semua.

Dan untuk kawan-kawan di Malaysia yang sedang rehat dan selesa, ingat2 selalu pada saudara-saudara kita, hulurkanlah bantuan seberapa yang kita mampu. Setiap kali kau mahu tidur dalam selimut hangat, beringatlah di sebelah sana, tak juah dari kita, ramai yang sedang tidur bersama embun.

----------------------------------------------------------------

nota hujung: Bencana yang menimpa Indonesia tiada kena mengena dengan apa yang Indonesia lakukan pada Malaysia beberapa waktu lalu. Malaysia tak cukup mulia untuk menyebabkan Allah menurunkan bala pada Indonesia kerana membuluh runcingkan kita. Sebaliknya, aku jadi khuatir kerana beberapa pihak di Malaysia begitu berani mencabar Tuhan klik sini dan sini

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki