Blog Widget by LinkWithin
Batu untuk Pinot

Amboiii.. orang nak dtg tolong dia main baling2 batu pulak yee... dah bnyk sangat ke batu yg runtuh sampai nak baling2. Korang baling2 sebab nak bela Odelia Pinot ye? Ada dia dtg tolong korang?

Itu la, tak mau ambil pengajaran kisah Yusuf dan Zulaikha. Ade ke orang kena dera boleh berlakon2 bagai? Biasanya org kena dera ni truma, tekanan perasaan.





Korang lebih suka dengan bantuan dari negara mcm US saja kot. Maklumlah ada bau-bau bacang dengan Obama. Hisshhh..

 

7 corat coret:

CikSengal said...

seb baik masa kita pi bali aritu diorang kecoh pasal si pinot je.. kalau diorang kecoh pasal tarian pendet skali kat situ gak kita kena sweeping.. huhuhu...

sitinurulhawa said...

tapi mula2 diaorg semua ingat kita org 'Jakarta'. kalau bukan kerana bahasa, dah tentu2 diaorg tak tau kita org Malaya huhhu

hamba said...

salam.. maaf. harapnya jangan kita terikut-ikutkan sangat dengan isu yg dimainkan ini.. yang terlibat dalam protes tu berapa oranglah sangat.. berbandingkan dengan rakyat Indonesia yang berjumlah hampir 250 juta tu.. saya percaya isu ini sengaja di api2 oleh media disana utk menaikkan rating show mereka.
saya ada teman dari Indonesia.. mereka sangat rasional dalam tindakan dan perkataan..
dan saya percaya ini adalah kerja jahat mereka mahu menjatuhkan dua negeri islam serumpum.

sitinurulhawa said...

salam rabu hamba;

enrty ni cuma mengutuk orang2 yang membaling batu je. bukan yg lain2.

sekarang mereka bagi alasan, bantuan dari malaysia diasingkan sebab khuatir daru punca judi. saya rasa terhina sungguh. seolah2 kita semua kat sini makan duit judi. hmmm..

http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TQNPMGQHOLPD1D2TI/p13#lastPost

Harian Kota, 2 Oktober 2009
.
JAKARTA - Berbagai bantuan telah mengalir dan mulai menumpuk di Bandara Minangkabau, Padang, Sumatera Barat sejak Kamis lalu, hal ini cukup mengganggu kepadatan traffic di Bandara Minangkabau, Padang, Sumatera Barat, yang sudah cukup tinggi dan mengakibatkan sejumlah penerbangan mengalami delay. Bahkan pesawat yang ditumpangi Menteri Kesehatan Siti Fadilah Supari dan Menko Kesra Aburizal Bakrie sempat tertahan di udara Padang selama beberapa jam.

Namun ada yang menarik dari tumpukan bantuan tersebut, yaitu dipisahkannya bantuan dari Pemerintah Malaysia dengan bantuan dari negara-negara lainnya, hal ini di sebabkan karena adanya penolakan bantuan dari Pemerintah Malaysia dikarenakan alasan sumber dana Judi.

"Kami sangat berterimakasih atas kepedulian Pemerintah Malaysia, namun karena dibeberapa tempat terjadi penolakan dikarenakan alasan judi, kami memilih untuk memisahkan bantuan Pemerintah malaysia dengan bantuan negara lain, akan tetapi banyak juga bantuan dari perkumpulan warga minang di Malaysia yang mengirim bantuan dan tidak ditolak" ujar Kepala Distribusi Bantuan Bandara Minangkabau, Departemen Perhubungan Budi S Ervan.

Seperti diketahui Pemerintah Malaysia memiliki fasilitas perjudian terbaik dan terlengkap di Asia Tenggara dengan omset pendapatan 4 Milliar Dollar/tahun bernama Genting Highland, dan hal tersebut dinilai warga Sumatra Barat sangat bertolak belakang dengan budaya Muslim negeri Jiran tersebut.Bantuan Pemerintah Malaysia berupa Mie Instan, Selimut, Tenda dan obat-obatan terlihat dibiarkan menumpuk di sisi kiri bandara Minagkabau dan sangat menggangu lalulintas bantuan korban gempa.

"Bantuan dari Negara Jepang yang tiba lebih dulu berupa 2500 Genset, 500 Tenda, 25 Instalasi penyaringan air, 400 Toilet portable dan 10 Kontainer Rumah Sakit Mini sudah kami sebarkan di 6 Kabupaten, sedang dari Pemerintah Amerika, Brasil, Jerman, Filipinna, Brunai, Australia, Thailand, Vietnam dan Russia berupa Beras, obat-obatan, tenda, selimut, bahan makanan, instalasi air yang total keseluruhan berjumlah sekitar 28.000 ton akan tiba mulai hari ini, kami berusaha berkadinasi Barkorlak dan Palang Merah Internasional untuk penyediaan tempat penyimpanan dan penyalurannya" ujar Budi S Ervan.

Harian Kota, Jumat (2/10/2009).

CikSengal said...

macam tu pulekk.. adehhh.. sabo je lah..

hamba said...

ohh.. kamu ikut forum kat topix rupanya... patutla..
saya sarankan supaya janganlah kesitu lagi.. medan fitnahnya terlalu dasyat.. laman yang penuh kebencian..

~oh ya, menurut teman-teman saya, tak ada pun akhbar Harian Kota di Indonesia.... ??

sitinurulhawa said...

hamba, asal saya buat entry ni bukan sebab forum tu. jumpa forum tu (kawan bg link) lepas buat entry ni.

Kisah baling batu tu saya dengar di Buletin Utama, bukan dari forum. Gambar buluh runcing pulak.. aihh tak kan awak tak nampak? Saya bukan teremosi dengan forum busuk tu.

sy tak join perang dalam forum. tapi bak kata org melayu, terlajar perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. apatah lagi terlajar menyapu (sweeping) atau terlajak aju buluh runcing atau terlajar baling batu.

saya tak bermusuhan dengan semua Indonesian. Walaupon saya bersahabat dengan beberapa orang Indonesia - ramai juga Indonesian yang masuk blog ni - tapi tak bermakna saya boleh senang2 tutup mata apa yang dilakukan oleh sebahagian dari warga mereka. Yang salah tetap salah.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki