Blog Widget by LinkWithin
Melayu suka bercerita

Pagi tadi, ketika menunggu lift ada dua orang lelaki turut sama menunggu. Salah seorangnya memegang naskah Harian Metro. Sekali imbas aku lihat perkataan 'Manusia Terpantas' tercetak di muka depan. Pura-pura sibuk dengan handphone, tapi aku mendengar borak mereka.

'Kau kalahkan jauh?'
'Jauh!'
'Aku kalah sebab kaki pendek, langkah pendek, macam ni ha!' Lelaki yang lebih pendek menggayakan langkah terbesarnya. 'Kalau kaki aku panjang macam dia, mesti boleh lebih punya'.

Tak semena-mena aku teringat watak-watak Eksyen dan kawan-kawannya di Warung Kopi Usah Kau Kenang Lagi dalam Marimah Karpov.

Andrea menulis - Orang Melayu memang suka bercerita, tak kisah ceritanya logik atau tidak, yang penting - HEBAT! Juaranya ialah, siapa yang mampu membuat cerita paling mengagumkan. Kehebatan imaginasi itulah kehebatan Melayu.

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki