Blog Widget by LinkWithin
Natrah / Maria Hertogh

Kisah Natrah / Maria Hertogh pernah membuat aku resah gelisah. Klik sini. Kisah hidupnya penuh tragis sejak kecil hinggalah dewasa. Walaupun dia berketurunan Belanda, dia tersebut dalam sejarah 3 negara di Asia Tenggara; Indonesia, Malaysia dan Singapura.

Sekarang, dia sudah kembali pada penciptanya. Maria adalah bukti Muslim mampu bangkit mempertahankan maruah agama Yang Maha Pencipta. Walaupun Natrah sendiri akhirnya tewas. Dan masyarakat Muslim di nusantara ni semakin lesu. Kita terima toleransi agama, tetapi semua hal ada batasnya.



 

3 corat coret:

syahirah said...

aku simpati pada dia...

yang paling kesian, dia hanya nikmati keindahan hidup masa zaman kanak2 aje...

apa rahsia dia sampai sanggup wasiatkan mayatnya tidak ditanam untuk dijadikan kajian...hmmm

sitinurulhawa said...

napa pakai shahirah plak ni? aku keliru kejap..

aku tak tau pon pasal wasiat dia tu. misteri nusantara dan keliwon sekali bunyinya. ada apa ek?

dhan said...

siankan dia...
banyak tauladan yg bleh kita dapat dr kisahnya...


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki