Blog Widget by LinkWithin
Hari hari libur di Bali :)


Papan tanda di Jalan Legian, Kuta


Sebelum ke bali aku asyik berdebarr je, lagi2 Ina cancel last minute, tak jadi pergi gara2 UITM tak bagi pelajar dan staff ke luar negara. No komen, padahal dah puas aku kutuk UITM haha. Biasalah, dah jadi tabiat Malaysia agaknya, kalau ada masalah ambil cara paling mudah untuk atasi. Malam sebelum pergi aku sapai termimpi2 terlepas flight. Aku suspen juga sebab H1N1 makin menjadi2 pula, seperti yang diberitakan di TV. Tapi khabarnya Bali masih terkawal. Sehari sebelum aku pergi, 2 orang yang masuk ke Bali telah dikuarantin. Tapi semunya dah diatur, tiket ni pon dah lama dibeli, tambahan lagi aku batalkan tiket balik dan beli tiket baru sebab nak bercuti lebih lama. Manalah aku nak batalkan, bukan orang kaya pon, senang2 nak burn duit saja2.

Akhirnya sampai juga ke Bali, dah lama berangan dengan Cik Sengal. Tiba di Bali malam jadi esoknya baru mulakan eksplorasi. Mula2 bingung juga, tapi bila dah nak balik ni rasa tak puas pulak hehe. Memang jadual ketat, tak cukup hari sebenarnya. Apapon, angan2 utama aku nak naik Gunung Batur tercapai juga. Dapatlah aku abadikan satu lagi kenangan dan pencapaian bermakna dalam hidup. Bagi orang macam aku, dapat kepuncak gunung yang tak berapa tinggi seperti Batur tu pon perlukan aku mencabar habis keazaman diri. Tak sia2 aku pegi gym hehe. Walaupon ambil masa lebih panjang dari orang lain hehe.. itu pon dah seronok sangat Alhamdulillah. Nanti aku cerita selanjutnya.

Ada banyak pengalaman menarik sepanjang disini. Esok dah nak balik, rasa sedih la pulak :(


Di puncak Gunung Batur, 1771meter dari aras laut. Dibelakang ialah Tasik Batur dan Gunung Abang, yang seperti berbayang2 tu ialah Gunung Agung.
Gunung Agung boleh juga dilihat dari Pantai Nusa Dua.

Muka penat gila, senyum pon tak ikhlas. yatt pake selipar bidan terjun.
sampe juge kite ke atas kadekkk!! hehe. Kadek ialah jurupandu yang iring kami ke atas. Ada seorang lagi namanya Budi. Seronok aku borak2 dengan dia. Muda sangat baru 17 tahun, dah 3 tahun jadi jurupandu untuk biaya sekolah sendiri.


di Uluwatu, seram tak? hehehe sejak naik gunung ni, macam dah hilang pulak gayat aku ;). Tengok tebing ni memang mengujakan, buih2 ombak memutihhh saja. Subhanallah.

Lain2 gambar menyusul kemudian ya.. lihat di FB sajalah nanti :)

 

8 corat coret:

Bb Hussain said...

wa..sempat update blog lagi kat sana erk..emm..best nyer..tgk view pun cantik..tak sabar nak tengok gambar2 lain ni..

Teja said...

Awa, x hagak2 nak jeleskan org...hu hu hu...ha jgn lupa ole2 tuk kengkawan:)

Selamat kembali....jgn x hengat jalan balik udah le:p

dhan said...

ceh awa... sempat lagi tuh updet blog... cantiknya pantai dia tuh.. jeles... huwaaa

Qimy said...

awat aku tgk ko makin kuruih ni..heh..

updet3..sila updet lagi with lotsa pics!!!!!!!!!

AzrinaS said...

Kak Wa.. Sedihnye.. Angan2 tak kesampaian.. HUaahhhhh.. Jeles ni.. Gunung Batur ??? Dolphin kat lovina..?? Kechak2 la.. Snorkeling la.. Aduhhh.. Sedihnye..

sitinurulhawa said...

bb, kalau di bali lagi2 di kuta, mmg mudah dapat servis internet. satu menit cuma 1500 je.. haha seram betul dengar 1500 tu, duit kite dlm 50senla :P

teja, dah selamat sampai pon, smlm flight delay. sampai rumah, mandi barulah aku rasa penattt teramat

han, ajakla superman gi, syiok tau.

qim, gambo bnyk sgt kena tapis. karang kat FB kena buat album day by day le nampaknya

sitinurulhawa said...

ina, tak gi lovina pon. ada rezeki kita gi lagi ek na :)

sitinurulhawa said...

alamak lupa nak kabo lak, qim, aku rasa masa naik gunung tu aku dah hilang 5kg, masa turun hilang gi 5kg hahaha


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki