Blog Widget by LinkWithin
Kisah baju kurung ku..

Aku kan dari dulu2 memang la comel dan montel gitu. Aku ni pandai beli baju kurung siap lepas habis belajar la. Walaupun rangka aku kecil, tapi lemak aku kandel (jawa: tebal). Jadinya, bila beli baju kurung siap, aku beli saiz M. Memangla panjang sikit serba serbi (tangan, badan dan kain) tapi aku selesa je.

Masa bulan 7, 2007. Aku beli 3 pasang baju kurung. Semuanya saiz L. Memang tak sangka aku tak muat saiz M. Sangkut tang dada. Akak yang jual baju tu kata, "Baju ni pesak gantung (potongan Riau), tak ada kekek, jadi memang kecil sikit bahagian dada dia". Pandai akak tu sedapkan hati aku.

Tahun 2007 jugak, aku beli sepasang baju untuk raya di pesta konvo UTM. Pesta Konvo manalah ada fitting room. Penuh keyakinan aku beli saiz M sebab baju tu baju kurung Johor. Lepas beli tu, ala-ala muatla jugak, walau ada kesedendatan sikit. Tapi masa raya langsung tak muat da... :((. Nasib baik la aku ada baju lain.

Sejak tu bila beli baju kurung, aku beli saiz L :(.

Awal 2008, aku dapati, aku dah obese. Aku terima hakikat dan berazam nak diet. Bulan 4, 2008 aku mula. Dan hasilnya, raya 2008 aku dapat pakai balik baju raya tahun lepas yang tak muat. Aku gantung je baju tu kat dalam almari, pembakar semangat beb! Eha(adik aku) plak tunggu2 bila baju tu nak jadi hak dia.. Sorry...

Malam tadi, aku, alin dan oly pegi Angsana. Walaupun dekat je Angsana tu dan lalu hari-hari tapi jarang betul pegi sana. Biasalah kalau dah merambu dgn diaorg ni, tak nak beli apa2 pon terbeli jugak. Pilih punya pilih, kitaorg nak beli baju yang sama corak tapi lain warna. Poyo tak? hahaha. Macam masa sekolah-sekolah pulak. Warna yang aku pilih, tak ada pulak saiz M. Alin kata, cuba je la baju S tu, nampak macam boleh muat. Heh heh.. nak terlompat keluar aku dari fitting room. Aku muat baju saiz S tu hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah. Yang bestnya, baju tu pon potongan Riau, pesak gantung. Ehem.. walaupun, tak lah selonggar baju M, tapi aku beli jugak. Ini boleh jadi indicator dan next goal, nak bagi selesa macam pakai saiz M. Buat masa ni kena pakai sport bra dulu. Kandel btol lemak2 kat badan ni hahaha.

Tak sabar nak telefon Eha. Aku sekarang sama saiz dengan dia hahahahaha... mencanak2 semangat aku nak pi gym ni. hehe

Hm... Alhamdulillah.. atas kesihatan yang Allah kurniakan. Walaupun aku belum lagi mendapat berat idaman, atau sekurang2nya kembali macam masa belajar dulu. Tapi aku tak pernah rasa lebih sihat dari sekarang :)

Harap2 cerita ni boleh la sedikit sebanyak membakar kawan2 yang sedang berusaha untuk jadi lebih sihat juga. Nenny, Yan, Yati, Abid, Amy dan lain-lain. Can we fix it?? Yes we can!! :D

 

10 corat coret:

Marriatyi Morsin said...

awa...ciayo...aku pun turut bersemangat nk kurus..tp smlm je dh makan 2 biji big apple donut..xkurus la aku ni gamaknya

yantie said...

weh..aku tak obese tau...cuma x mcm masa anak dara je...masa anak dara bisa pakai S sekrg M aje...hahhahahaha..

bukan x mau tp susah la..alignment byk dah lari...dah kawen ni byk sgt alignment berubah...kekekke

dpt maintain pakai saiz M tu kira syukur dah ni...mana ada masa mcm ko nak gi gym...anak aku nak letak mana..bersenam dgn anak aku je skrg ni...lotih aku eh...

LydiaRosli said...

awa...
aku pakai XS tau...hahahaha..
itu kalau baju kat fisrt lady la..
tapi standard mmg M
kalau aku beli S....akan kelihatan bonjolan2 hodoh.
huduh OOoooo

dhan said...

usaha ngan gigih lagi bio jadi cam aku ngan Qim hahahahaha
baru ko tau nikmatnye montel... :p

Anonymous said...

hi awe..
aku nyibuk je kat sini
congrats ya! x sia2 g gim..;)
L @ M @ S ? janji sihat beb..;)

Anonymous said...

Aku hanya mampu tersenyum.... Awa!!!!!!!!!!jeles tau aku....

Homestay Kuala Terengganu said...

congratulations...wahhh..syokny menjadi sihat..

sitinurulhawa said...

maity - smlm pon aku kenduri JCo donut. Chong kata makan donut tak gemok nye hahaha

yan - smlm aku pi kelas pilates. instructor tu dah tua. 40an. tapi figure dia kalah anak dara. kat gym tu ramai auntie2 mcm tu. bila tgk dr blkg mmg sexi. segan aku

neng - kalau blouse2 kat JJ tu, saiz XL pon blom tentu aku muat

dhan - tak mo ahh.. aku nak maintain comel jek, tapi comel sihat :P. mak aku dah sound jgn kurus sgt. asal aku blk kg, dia bagi makan, lepas tu naik la blk 1 kg :P

sherin - btol! btol! btol! aku bleh pakai S sebab rangka kecik la hehe.

teja - silakan jelesss.. hehehe

yati - lebih sihat,lebih bertenaga, lebih ceria hehe

CikSengal said...

ehemmm.. I pun dah saiz S youuuu... kekeke.. arini pi keje pakai baju beli siap time raya hari tu.. aritu tak bape nak muat.. arini tak sangka muat pulak.. hahahaha..

sitinurulhawa said...

yezzzaaaa cik sengal!! cayalah..


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki