Blog Widget by LinkWithin
Gerhana Terpanjang



gambar cilok dari:http://rukyatulhilal.org/artikel/gerhana-ferry.html

Gerhana berkalu bila bumi, bulan dan matahari berada dalam 1 garis lurus. Kau perasan tak sekarang sedang berlaku satugerhana yang sangat panjang, ambil masa 30 hari?

Kalendar Hijrah adalah berdasarkan pergerakan BULAN dan kalendar Masehi pula berdasarkan pergerakan MATAHARI.

Tahun ini 1429/2008, lebih tepat Ramadhan dan September ini, sangat istimewa. Ramadhan dan September kedua2nya adalah bulan kesembilan dalam kalendar masing2. Tahun ini, Ramadhan dan September bermula pada hari yang sama. Selari. Seolah2 Bulan dan Matahari yang sedang gerhana.

 

1 corat coret:

Yin Hasni said...

Mmg istimewa...
Tapi aku x sedar pun gerhana tu lama bebenor..
Awa,
Selamat Menyambut Syawal
Maaf Zahir & Batin
Terima kasih yang tidak terhingga hanya Allah swt shj yg layak membalasnya dgn peluang & tunjuk ajar & sokongan yang diberikan selama ni.
Insya Allah aku ingat selagi hayat masih ada.
Liku-liku masih byk perlu dilalui mudah2n dipermudahkan perjalanan.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki