Blog Widget by LinkWithin
Bahasa kita bahasa dia

Kita dok gaduh2 kata bahasa kita tak "world". Bahasa kita tak internasional. Bahasa kita tak boleh bawak kita pergi jauh.

.................

Aku tengah berlakon, konon-konon tengah buat kerja. Padahal aku tengah buat entry baru untuk blog ni. Harus aku berlakon, sebelah aku bilik berdinding kaca. Pintunya terbukak. 3 orang bos. Bos aku dan 2 orang bos siapa aku tak tau. Dah dekat sejam mereka cho che cho che. Entah cerita tentang apa tapi pastinya bukan cerita peribadi atau politik (sebab aku tak dengar nama abdullah atau anwar atau najib). Tentu mereka sedang bincang kerjasama bisnes.

.................

Boss aku genius orangnya. Ada memper2 Pak Lah bila senyum. Muda lagi tapi dah bawa syarikat ke sana-sini. Dari Spore, Indonesia, Afrika Selatan, Dubai, Korea, US dan UK. Dia memang fasih berbahasa Inggeris.

.................

Boss aku dan 2 orang rakan kerjasamanya dari tadi cho che cho che cerita bisnes dalam bilik berdinding kaca sebelah aku ni. Dari awal sampai sekarang, 1 patah perkataan Inggeris pon aku tak dengar. "I" dan "U" pon tak dapat aku dengar. Aku dapat tangkap "wo" dan "ni" saja.

................

Kau biasa tak jumpa minah-minah yang janguk habis. kasut runcing,rambut karat, muka Jawa habis tapi cakap "I U" "I U", cerita pasal artis tu bercerai artis ni kawin baru. Tafifon bimbit paling canggih keluaran terbaru. Aku sangka dia exec, tapi bila kesempatan ke pejabat dia, dia duduk mejadepan sekali.. penyambut tetamu da rupanya.. hehe


p/s sikit lagi aku kantoi dgn boss masa tulis entry ni hahaha

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki