Blog Widget by LinkWithin
Mimpi dan demam

Selamam melayar ke sana sini, membaca kisah-kisah tahanan ISA, korek-korek cerita-cerita lama, kisah keluarga mereka dan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI). Oleh kerana kesunyian rumah yang tivinya rosak, ditambah dengan badan yang tak begitu sihat, saya selesa mengulang baca buku-buku lama. Jadi malam tadi bila saya pulangkan buku 'Detik-detik diri di daerah daif' ke raknya saya tarik satu buku lain, Dari UIA ke ISA hasil pengalaman Dr BadrulAmin. Antara ceritanya mengenai dia isteri dan anak-anak yang terpaksa bermalam dibalai kerana kaset ucapan Anuar Ibrahim dijumpai dalam kenderaan mereka. Dan malam itu saya pun bermimpi.

Saya berada ditempat kejadian. Saya salah seorang aktivis pembebasan ISA. Pihak berkuasa menjalankan operasi penangkapan beramai-ramai (main tangkap je) terasuklah seorang bayi. Kemudian suasana jadi sangat kecoh. Orang terlalu ramai, berhimpit-himpit. Masing-masing naik suara. Polis merata-rata. Tak dapat beza. Kami pula para aktivis ni berhempas pulas mahu menyelamatkan bayi tersebut dan sorokkan dari pihak berkuasa. Sedang keadaan makin kecoh dan hangat, saya pon terjaga dengan terkejut. Ah... badan saya panas sekali. 39.20 darjah celcius! kepala pula pening, mabuk dan mual.

Saya pon tak tahu, saya mimpi kerana demam saya atau demam saya menjadi-jadi kerana mimpi tersebut. Tapi mimpi tadi benar-benar menakutkan. Adakah bayi dalam mimpi tadi boleh ditakwilkan sebagai orang yang tidak berdosa?

 

1 corat coret:

blackpurple @ jowopinter said...

Terbakar dada kalau baca Saari Sungib tu.........


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki