Blog Widget by LinkWithin
Membaca, melihat dan mendengar

Seorang kawan saya kata orang Malaysia lebih suka belajar dari melihat dan mendengar.

Suatu hari Mala berkata pada saya, "Aku rasa otak aku dah tepu dah, engkau lagi lah ek".
"Ha? Kenapa?" Saya tanya dia semula.
"Sebab engkau banyak membaca!"

Sejak blog jadi kegilaan ramai orang, saya pon turut 'gila' membaca blog-blog orang. (Dulu saya tak suka berblog sebab bnyk blog yang saya jumpa menceritakan kisah dari bangun tidur hingga tidur semula. Tapi bila kawan-kawan gunakan blog untuk menyampai berita masing-masing, Saya pun turut berblog juga khas untuk kawan-kawan. - bukan blog yang ini ;)). Satu blog yang saya singgah hari-hari ialah blog "Mawi" saya :D . Saya baca entry dan juga komen-komen pengikut blog tersebut. Mereka mampu berdiskusi, berhujah, mengeluarkan fakta dan pendapat. Kemudian saya rasakan betapa ceteknya ilmu saya dan betapa saya kurang membaca berbanding mereka-mereka itu.

Sekarang saya dah termasuk dalam kategori orang yang kurang membaca, habis kawan-kawan yang kurang dari saya? Kawan yang lebih suka mendengar dan melihat tadi? Mala? di mana tempatnya? Sedangkan saya percaya Mala dan lain-lain mewakili majoriti rakyat Malaysia.

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki