Blog Widget by LinkWithin
Terpinggir di tanah air sendiri

Melihat upacara sambutan besar-besaran ulangtahun kemerdekaan negara ke-50 di televisyen, aku rasa terpinggir. Apakah sambutan ini untuk warganegara Malaysia atau untuk warga beberapa parti sahaja? Habis mana letak duduknya aku yang tak berparti ini?

Okey... aku faham apa propaganda maksud yang mahu disampaikan. Malaya dimerdekanakan oleh 'mereka'. Merekalah pejuang sebenar kemerdekaan. Harus kita bersyukur pada mereka kerana memerdekakan kita, memberi kita keamanan dan kesenangan hingga hari ini. Jangan kita berani menderhaka. Susah kalau negara kita dijajah kembali seperti dulu. Pilihanraya sudah dekat

Keterlaluankah kalau aku katakan, sambutan kemerdekaan besar-besaran ini adalah sebenarnya kempen pilihanraya terbesar yang pernah diadakan? kalau berbanding dari segi impak dan volume penonton, ini mungkin kempen termurah sebab ia di jayakan penuh gilang gemilang dengan duit rakyat kerajaan.

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki