Blog Widget by LinkWithin
Semangat Hari Baru!!!

Beberapa menjak ni asyik aku panas hati (dengan beberapa orang tu lah). Geram tak terkata. Aku kepenatan. Aku pun penat jadi begini. Nak buat kerja pun tak bermotivasi. Mulanya aku macam nak tunjuk perasaan, nak tunjuk degil.

Pagi tadi, waktu perjumpaan pertama dengan Dia. Aku dapat ilham. (memang ilham selalu datang waktu ni, tapi kebanyakannya ilham setan) Ilham baik dari Dia. Bila mana aku menyebut yang maksudnya:

"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Tuhan seluruh alam"

Aku pun jadi bersemangat. Persetankan mereka. Hidupku dan matiku kerana Allah. Jadi kerjaku pun kerana Allah. Dia yang beri rezeki bukan mereka. Aku kerja bersama mereka, bukan untuk mereka. Masa depan aku bukan ditangan mereka. Aku usaha saja sebaiknya kerana Allah, nanti Dia pasti permudahkan. Mudah-mudahan aku digolongkan dalam orang yang sabar dan dilindungi aku dari fitnah.

Mereka tu, bukan sebangsa dan seagama, malah bukan senegara pun. Kalau mereka nak putar alam, putarlah. Ikut sukalah. Aku tak mau jadi negatif sebab mereka.

p/s: yan, aku ingat pesan ko, supaya sentiasa maafkan semua orang sebelum tidur. Kalau marah dan berdendam selalu, lambat bertemu jodoh ya? Alamat, kalau selalu makan hati, memang makin lambat la jodoh aku... haha

 

2 corat coret:

syahirah said...

hehehe..jgn marah2 awa..nanti lambat kawen..

sitinurulhawa said...

yan, aku pasrah je lah. gaduh pon aku tak boleh menang punya.


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki