Blog Widget by LinkWithin
Tak habis-habis dengan redang

Biasalah, lepas balik bercuti, semacam demam.. hehe

dikongsikan gambar2 yang mengujakan.. orang putih kata, picture tell thousand of stories..
gambar2 pemandangan ni dari phone camera, sedia kecil dan mudah nak upload.

Sepanjang kat sana, dapat la berjumpa dan bermesra-mesra dengan pengunjung2 lain. ada 2 kumpulan besar, 1 keluarga besar dari Penang dan 1 keluarga besar dari Dungun yang kami gelar geng divers. pasal diaorg ni memang penyelam jadi tak de la jakun macam kami yang first timer ni. Sakan diaorg gelakkan aku bila tau aku tak pandai berenang dan pertama kali snorkling.. rupa2nya anak2 diaorg dah belajar berenang dari umur 6 tahun.. darjah 4 dah biasa menyelam... segala gaya berenang pon pandai.. pagi sebelum balik, sempat gak belajar ilmu dengan adik2 tu. Seronok jumpa ramai orang. Tengok gelagat orang sekeliling, macam-macam gaya.

Dari dulu, aku selalu ingin nak terjun ke dalam air. Cemburu betul bila lihat orang terjun. Semasa di Marine Park tu, sedang kami tunggu ketibaan bot untuk balik, adalah sorang budak yang macam poyo tapi aku jeles gile tengok dia terjun kemudian berpusing badan dia dan jatuh kat dalam air terlentang.. boleh tahan air yang mercik, kalau lah aku boleh buat macam tu, mesti boleh hilangkan segala keruwetan dalam kepala, air yang mercik tu akan larutkan masalah2 diseluruh badan kita dan bawa larut kedalam air laut.. hoho.. aku.. err nak terjun dari tangga bot pon takut.. alahai..



dan gambar2 bawah air ni aku ambil sendiri. terima kasih kat chen sebab pinjamkan bekas kamera telap air (sapa melayu tak tahu bende ni ialah waterproof camera casing).
memang susah nak snap gambar ni, sebab dalam air tu, tak berapa jelas apa yang ada di skrin kamera, so aku main snap je, bila display pulak nampak mcm tak jadi.. nampak ijauu je, lumix punya display memang tak baguslah. tp bila transfer ke PC.. wauu... tak percaya aku snap semua gambar ni, mcm dekat je dengan coral, padahal jauh tu.. jadi lebih dari puas hati. berbaloi la aku belikan chen t-shirt, tak terbanding harga t-shirt tu dengan gambar2 ni :D.

ini ialah kali kedua aku ambik gambar ikan 'underwater' kali pertama ialah 11 tahun dulu di Spore Underwater world (hahah boleh kire tak yang tu :P). Bila aku tunjukkan gambar2 ni pada suku (original indian, spore office coll) dia pon ingat redang ni serupa mcm underwater world kat sentosa. aku kata ini, 1mil more exiting than sentosa underwater world, this is R.E.A.L, this is L.I.F.E. Tapi dia masih pelik sebab aku tak pandai berenang pon boleh ambil gambar-gambar tu. Rupanya, dia tak tau apa tu snorkling, maklumlah orang gunung. huhu




lupa plak nak ucapkan berbanyak terima kasih pada yan dan peyo yang arrangekan trip ni.. peyo jemput dari KT, adik yan yg tolong belikan tiket balik, keluarga yan yang terima kehadiran kami, jemput dan hantar je jeti, juga yati dan wan yang sporting jamu laksa yang sedap dan bawa kami (aku, ani,eha) jalan-jalan sekitar KT, sempatlah ke Masjid Kristal, shopping kejap di pasar payang dan beli keropok di Losong sebelum hantar ke bus stand petang tu.

untung betul ada ramai kawan2.. baik hati belaka.. bila korang datang JB, turn aku pulak la entertain korang nanti ;)

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki