Blog Widget by LinkWithin
Kalau aku jadi boss

kalau aku jadi boss, mesti aku jadi boss yang suka jerit2. sebab sekarang ni pon aku dah terjerit sana sini. dan aku selalu memang gagal dalam mengawal emosi, aku main semburrr je.

ada kekhuatiran sebenarnya, aku jadi orang tak sedar diri. mesti ramai dah makan hati. takut2 jadi benci pulak orang pada aku. kadang tu bukan marah pon, jerit je lebih. dan kalau hal itu, itu sajalah. habis. kalau aku marah hal kerja, nothing personal bagi aku. kalau kau nak merajuk, itu masalah kau. mana kau suka, aku buat2 sukakan apa kau buat tapi aku kompelin belakang atau aku secara jelasnya bagi tau kau aku tak suka apa kau buat?

pada aku,
- tak apa kalau kau tak pandai, tapi kau mestilah mahu belajar.
- tak apa kalau kau ada kekurangan, tapi ko mestilah hadapinya dan cuba perbaiki.
- jangan ambil kesempatan kebaikan orang lain. aku mungkin boleh jadi sangat mesra dan ambil berat, tapi aku juga boleh jadi sangat kejam pada kata-kata.
- kalau kau tak suka orang kutuk sikap negatif kau (contohnya kau selalu tidur waktu kerja) kau mesti cuba buangkan perkara negatif tu. ok, aku buat pengakuan, berkat chong kutuk aku gemuk hari-hari, maka aku nekad nak diet. nah, kutukan biasanya percakapan yang negatif, tapi terpulang saja pada kau. dan aku lebih suka cakap positif.
- mestilah bertanggungjawab pada diri sendiri, jangan kebudak-budakan, ini tempat kerja tahu!

aku syak mesti ada orang kata.. awa ni suka sangat jerit2 patutla tak kawin-kawin lagi hmmm...

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki