Blog Widget by LinkWithin
Lawak d TV kini

Musim ini siaran TV adalah sesuatu yg menjelikkan dan meloyakan.

Musim ini kau akan dapat lihat dan dengar lawak-lawak antarabanga di TV.

Semalam, aku bukan sengaja mahu tonton. Satu headline yang buat aku terangkat kepala. Dalam berita TV3 lebih kurang begini bunyi laporannya.

"Malaysia berjaya menjadi negara membangun daripada negara miskin dalam masa 50 tahun. Tiada negara lain yang dapat melakukannya seperti Malaysia"

lawak tak? lawak tak? lawak tak? hahahaha aku rasa macam nak pecah perut

Siapa ya negara lain tu? Jepun? Korea? atau Vietnam? Singapura? ahh.. Singapura terlalu kecil, tak boleh kira

Lebih kurang halnya mcm statement sebelum ini, kalau kau pernah dengar "Kitalah negara pertama yg memberi pendidikan percuma" - ekoran pelupusan yuran sekolah yg lebih murah dari harga minyak masak 5k.

Apapun, "Tiada negara lain yang dapat melakukannya seperti Malaysia" boleh didefinasikan dengan pelbagai maksud, dan aku bersetuju dalam 1 daripadanya. hehe


nota kaki:
i)perang korea utara selatan tamat 1953
ii)bom atom jatuh di horoshima dan nagasaki 1945

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki