Blog Widget by LinkWithin
Berita Pilihanraya

Biasanya kalau musim2 pilihanraya ni aku memang mengelak menonton berita. Semuanya muak dan mual. Tapi mlm tadi waktu berkemas dan TV pon terpasang, aku mendgr berita tengah malam.

aku agak terkejut dengan statement2 dalam berita tu. memang skrg ni dah rabun isu semasa aku ni.

menurut sumber berita tersebut (bukan RTM, bukan Media Prima):

1) Pilihanraya kali ini diadakan awal. Sebagaimana pilihanraya mengejut 3 tahun lepas

2) Menurut tinjauan, populariti Pak Lah merosot kepada 60% berbanding 90% pada musim pilihanraya lepas

3) Pilihanraya diadakan awal untuk mengelakkan Anwar Ibrahim bertanding (tempoh tidak boleh bertanding Anwar tamat pertengahan April ini)

4) Walaupun ekonomi Malaysia meningkat 6%, tetapi Pak Lah dikatakan tidak memberi restasi yang diharapkan oleh rakyat Malaysia.

5) Kerajaan Pak Lah bercadang menaikkan harga minyak tahun ini yg mana sangat tidak disukai oleh rakyat. Maka pilihanraya diadakan sebelum kenaikan.

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki