Blog Widget by LinkWithin
dong dong cheng!!!!

14 Febuary 6.00ptg [office]

CNY baru seminggu, maksudnya Cah Goh Meh seminggu lagi. Aku masih duduk dikerusi walau waktu pejabat sudah tamat. Dari tadi aku dengar Janice cho che cho che, bahasa yg aku dengar hari2 tapi tak paham2. Janice entah bertalian dengan siapa. Gagang di letak. Hawa!! lai lai.. come here!!

Alamak.. client ke call tadi? ada issue ke? dah petang2 ni..

"Hawa!!!"

"Ya.. ya coming ni..".... "Apa?" aku jenguk kepala saja dimuka pintu.

"Tengok ni, peliklah.. kenapa I punya ang pow semua isi bnyk? semua 10 dan 20 leh..." Sepah2 paket merah atas meja dia.

Arghhh... tensennya aku..

"Oiii... cah goh meh kan seminggu lagi!!!!"

=================================================================

11 February 8.45pagi [lobi office tower]

Hari meriah di pejabat. Pagi2 semua staf menunggu singa datang untuk menari2.
Boss sampai singa pon menari... dong dong cheng!!dong dong cheng!!
Habis menari dan jampi menjampi.. pejabat jadi meriah.. wah... ada yg memberi ada yg menerima.

"Happy new year.."..1 paket..
"Happy new year.."..2 paket..
"Happy new year.."..3 paket..
"Happy new year..".. paket..
"Happy new year..".. paket..




semua org jadi budak kecil..

--------------------------------------------------------------------------

11 February 12.30tgh [restoran cina, rasarasa golf club]

"Happy new year..".. paket.
"Happy new year..".. paket.
"Happy new year..".. paket.

Aku bersyukur, walaupon aku tak belajar Eng dalam subjek Sc & Math aku masih boleh cakap "Happy new year.." dan... dapat..paket.. hahah


Makan besar.

"Sekarang belum boleh bukak ang pow", kata Janice.
"Oh.. iye? Bila boleh buka?", aku tanya [dalam kepala congak2 bilangan peket x 1 jumlah]
"Ikut Chinese tradition after habis raya".
"Lepas Cap Goh Meh? lamanya...".
"Yes.. atau next year lorrr...".

Ohh.. gitu Chinese tradition...

-------------------------------------------------------------------------

12 February 9.00pagi. Bermula hari kerja biasa selepas cuti panjang

"Hawa, you dah kira berapa dapat ang pow semalam?"

"Eii.. sendiri tak nak buka tapi nak spoiler plak?" hahaha

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki