Blog Widget by LinkWithin
Dunia baru

Lamanya aku bercuti dari menulis di blog ni. Tiba-tiba je dah tahun baru. Akhir tahun ni bermacam-macam kejutan datang.

Pertama, tiba-tiba aku bertukar kerja lagi. Rezeki yang susah nak tolak. Datang secara tak diduga. Apapun, Alhamdulillah. Yang ditinggalkan, seribu kenangan manis walau cuma 3 bulan bersama.

Kedua, banjir besar di Johor, yang tak pernah aku lihat seumur hidup. Dan juga segala macam cerita-cerita disebalik banjir di Johor (tentu yang tak ditayang di TV). Aku rasa masa inilah, wakil rakyat nak menunjukkan keperihatinan pada pengundi mereka. Atau mungkin juga masa untuk membalas demdam pada bukan pengundi. Masa untuk hamba mengingat semula Rajanya. Masa untuk kita beza, silaturrahmi dan nafsu-nafsi.

Hari ni, dalam Utusan, PM mahu beri berita gembira. Tapi aku ada sedikit kerisauan tentang itu. Sama kerisauan pada skim PTPTN, Beli komputer dgn KWSP dan pejabat pos dan lain-lain.

Aku teringat satu tengahari aku tanyakan pada Kak Normah tentang pejabat Tenanan(bukan nama sebenar) yang jarang-jarang aku nampak dibuka.
"Ingat nak pergi Tenananlah, nak tanya kot-kot ada skim2 menarik ke apa"
"Ko ahli ke?"
"Ha??".. aku dongak. Macammana aku boleh tak terfikir tentang papan tanda atas papan tanda Tenanan tu. Betul aku ni lurus jugak kadang-kala. "Jomlah kita pegi makan!"

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki