Blog Widget by LinkWithin
Kami memang tak terbeban

Sebab aku bosan menonton berita ialah kerana kerap kali berita perdana yang sepatutnya menjadi lambang maruah dunia kewartawanan telah terogol dengan kecenderungan mereka melaporkan berita-berita yang tak adil. Di tambah dengan kenyataan-kenyataan bodoh para pemimpin yang meresahkan. Maaf jika aku terlalu kasar. Ayat-ayat bodoh seolah-olah datang dari orang tak lulus SPM seperti 'Kenaikan harga minyak tak akan membebankan rakyat', 'Kenaikan harga gula tak akan membebankan rakyat', 'Penilaian semula tarif elektrik tak akan membebankan rakyat','Kenaikan tambang penganggkutan awam tak akan membebankan rakyat' dan terbaru 'GST tak akan membebankan rakyat'. Ya, seperti mana mereka yang menyebutnya, aku copy paste saja bahagian 'tak akan membebankan rakyat'.

Mereka suka sangat menyebut 'tak akan membebankan rakyat' seperti dulunya mereka suka menyebut "Perjuangan yang belum selesai" - ketika zaman Che Det. Seperti mereka suka menyebut berulang-ulang "Cemerlang, gemilang, terbilang" - yang dipopularkan oleh Pak Lah. Mereka tanpa malu mengulang suara 'tak akan membebankan rakyat' lalu mereka rasa bangga seperti ketika mereka laungkan 1Malaysia!

Kami tahu sebagai pemimpin anda semua telah banyak berjasa pada negara. Namun, itu bukanlah lesen untuk anda rompak apa-apa saja dari kami. Benar-benarkah anda faham siapa rakyat dan apa maksud beban?

Anda akan faham semua itu, tak lama lagi. Ketika kita semua berada di ambang negeri abadi. Ketika itu kami (rakyat) akan dapat melihat anda. Dan andalah yang waktu itu akan faham benar, apa maksudnya - beban menjadi pemimpin.

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki