Blog Widget by LinkWithin
Postmortem Ramadhan: Yang utama, yang remeh

Z tak puasa, alasannya mudah, tak bangun sahur. Kak Devi bising. Dia tak puas hati. Aku tak heran Z tak puasa. Hmm.. sekilas ikan di air aku tahu jantan ke pondan.

Aku letih, sebab aku puasa tanpa bersahur. Muka aku agak pucat hari tu. Sebelum balik, Kak T pesan, esok jgn lupa bangun sahur, sayang berkat sahur terlepas begitu saja. Aku senyum. Sebenarnya nak menjawab tapi betul aku letih sangat hari itu.

Ramai orang lain yang puasa bersungguh-sungguh tapi Zuhur nya qada' entah bila. Sebabnya tak pasti. Oh.. bukan sebab, sebenarnya alasan. Mungkin alasan leceh. Alasan bnyk kerja. Alasan sayang nak buang mekap. Alasan boss tak sediakan tempat solat. Macam-macam alasan.
Kak T! saya cuma terlepas sahur. Yang sunat saja. Pun saya masih berpuasa. Yang terang-terangan puasa tapi tak Zohor tu macammana ya? Akak tolonglah tegur mereka juga. Saya tak berdaya. Letih sangat!

nota: memang lazim orang kita lebih mementingkan hal-hal tetek bengek dari hal-hal yang lebih utama. Ini baru satu contoh

 

0 corat coret:


Aku Saya Ana Wo I

N3 Lepas-lepas

Jalan Pintas


Komen Terbaru

Peminat Aku

Yok ngeteh yok!!

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Bekas tapak kaki